Friday, December 2, 2011

Muzium.... aka.... Museum

Lepas ke zoo papa bawak kita pi Muzium plak. Ala Muzium tu dekat je, depan Penjara Taiping. Dah lama sebenarnya kita nak mai sini tapi tak ada kesempatan. Disebabkan hari ni ada kesempatan, maka kita pun dapat la jejakkan kaki kat sini.
Biasa la muzium, macam pameran. Kayra mama tengok lagi happy dapat lari-lari daripada menengok benda-benda kat dalam muzium tu. Cuma bila tang binatang-binatang keras diawet tu ja yang dia nak tengok sikit. Itupun sebab terkejut nampak ular.
Kat tingkat atas ada kisah tentang tamadun awal manusia di Malaysia. Ada gambar-gambar dan ada jugak cerita tentang tembikar. Mama suka tengok pasu-pasu yang depa dah kategorikan pulak yang mana tembikar pulau pinang dan mana tembikar negeri-negeri lain. Banyak jugak negeri yang ada tembikar sendiri dan masing-masing ada bentuk dan cara pembuatan tersendiri.
Kat luar, mama sempat snap gambar kayra dengan kapal terbang yang pernah jadi background filem 'ROCK' yang Que Haidar berlakon tu. Filem tu favourite papa sebab lokasi pengambarannya buat kat Taiping. Mama jugak sempat snap gambar kayra dengan choo choo train kat luar tu jugak. Kayra kan suka choo choo train, mana boleh tidak.
 Lepas ni kita balik rehat. Semua orang dah penat.

Museum = Boring

Kayra : Because my papa asked me to come along.... (macam pernah dengar kan ?? )



1 comment:

  1. kayra boring yek...tak apa nanti ajak Mama dgn Papa jalan2 tmpt lain plak...Mama dgn Papa Kayra kan suka berjalan2...hehehe..Numan dgn Nurin suka kalau dpt masuk Muzium nie...Numan suka bertanya..Nurin suka berlari2 kt Muzim tu maklumlah luas..hehehe...Kak Ina x berapa suka sgt masuk Muzim...tp dh anak2 suka ikut ajelah....

    ReplyDelete